fredag, oktober 03, 2008

Ny dag, nya krafter!

Tusen tack alla ni som svarade på mitt förra inlägg, det värmer i hjärtat att ni bryr er. Att bygga hus har visat sig vara mer energidränerande än jag kunde ana men det finns faktiskt ljusglimtar också :-)

Jag var ut till huset en sväng igår kväll med barnen och det slog mig att det blir himla fint. Nu när alla innerväggar är på plats så får man ju en helt annan syn på huset, alla rum fick faktiskt plats. Tänk när vi stod där på grunden och tänkte, hur ska allt få plats på den här lilla ytan och nu känns det inte så litet längre. Huset känns luftigt och jag kan riktigt se Emilia och Alex fara fram där inne, det blir ofta så när vi kommer hem till någon som har lite ytor då bara måste Alex springa.
Ikväll ska sambon på Lundellkonsert i Norrköping så då har jag tänkt få lite tid för mig, om barnen somnar. Vi har ju lite roliga val framför oss också som tapeter, kakel, badrumsinredning. Jag såg på Helenas blog att IKEA kommer med en ny badrums serie i oktober, kanske något att spana in.

Ha en trevlig fredag!

Bild från IKEA.

2 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Vad häftigt det måste vara att få bestämma allting i huset, som skåp, inredning osv.
Kram Lotta

Anonym sa...

Vad härligt att du känner sådan glädje och "ser" hur fint ni får det! Kan tänka mig att det är många tankar och beslut som tar energi så här mitt i husbygget... om du vill och har tid finns en STOR utmaning hos mig!

Hoppas du får en härlig och mysig fredagskväll för dig själv!!
Kram