söndag, september 21, 2008

Vårt kök

Nu har vi bestämt oss för hur vårt nya kök ska se ut, tror jag i alla fall. Vår säljare på Vallsjöhus har nog slitit sitt hår i förtvivlan varje gång veliga Ulrika har gjort köksändringar, eller hur Olle! Det är ju inte lätt det här med val och när det gäller kök finns det ju så många val att göra, vilka luckor ska man ha, vilken typ av bänkskiva, handtag, lådor eller skåp mm.

Jag har sen länge varit förtjust i ett kök jag hittade på Trivselhus hemsida och i slutändan blev vårat kök liknande det köket. Jag ville ha ett enkelt och barnvänligt kök dvs släta luckor som är enkla att torka av och en riktig diskbänk så att sonen kan hjälpa mamma att diska ;-)


Mitt inspirationskök från Trivselhus.

Vallsjöhus har kök från Ballingslöv som standard och det finns en mängd olika luckor att välja mellan, vi valde till slut en slät vit lucka som heter Solid. till det blir det en massiv bänkskiva i ek, liggande handtag och en diskbänk ifrån Franke. Vi kommer ha lådor i stället för skåp och infällda spotlights under överskåpen.

Vitvarorna som ingår kommer vi nog att välja bort då det är vita vitvaror som ingår som standard och vi vill ha rostfria. Jag har kollat runt lite och vi har begärt in lite offerter från lite olika håll så vi får se vart det hamnar till slut. Jag kan kanske lägga upp en köksritning så småningom, jag ska bara höra med Vallsjöhus först om de kan maila mig en.

Trivselhusköket ur en annan vinkel.

Så här ser köket ut just nu, det återstår lite arbete ;-)

1 kommentar:

Unknown sa...

Vilket fint kök ni valt! Det är nåt jag längtar efter, det nya köket !!!