torsdag, september 11, 2008

Vilka killar!

Igår åkte våra byggjobbare hem, de har gjort sitt hos oss! Jag måste bara säga att bättre killar kunde vi inte ha haft på vårt bygge. De slet som små myror från tidig morgon tills det blev mörkt på kvällen och det märktes att de visste vad de gjorde, proffs! Det har känts tryggt att ha dem på vårt bygge så nu när de har gjort sitt och åkt så känner jag bara HJÄLP. Jag fick en liten klump i magen när de åkte och jag tänkte på allt som vi har kvar att göra själva.

Ett stort tack till killarna från RK- Bygg i Vetlanda :-)

Det som har hänt på huset sen i tisdags är att papp och läkt på taket är uppe, nästa vecka kommer takpannorna som vi ska lägga dit. Väggarna är så klart uppe men det fattas lite vindskivor, hängrännor, några plank här och där för att det ska vara helt klart utvändigt. Idag ska pappa och sambon måla där hängrännorna ska sitta, tyvärr så öser regnet ner just nu så de kanske får ändra dagsplanerna lite.Sedan ska hängrännorna upp innan takpannorna läggs. Jag ska försöka åka ut senare idag och ta lite mer kort, igår när jag kom ut till huset för att kolla läget och fota lite så hade jag inget batteri i kameran, typiskt!

Planlösning på huset kommer förhoppningsvis idag, Vallsjöhus skulle maila den till mig. Nu ska jag ta och städa radhuset, nästa vecka är det visning här hemma!

1 kommentar:

Charlottas hemmaplaner sa...

Ett bra byggteam är GULD värt! Ser fram emot fler bilder på huset snart.
Lycka till med visningen!
//Charlotta.