onsdag, september 24, 2008

Taket är på plats!


I fredags kom takpannorna till oss och nu är taket i stort sätt färdigt. Det är några pannor som ska sitta mot ränndalen som inte är klara men annars är det klart! Vi har haft en himla tur med taket, när huset kom regnade det men sen var det uppehåll tills de fått på pappen. Sen har det regnat var och var annan dag här men i fredags när takpannorna kom var det strålande sol hela dagen. Nu är som sagt pannorna på så nu kan det väl fortsätta regna.


Igår jobbade sambon där sent och kom hem med lite nya bilder inifrån huset. Där har de börjat med inneväggarna! Jag tänkte försöka hinna dit idag en liten sväng. Jag har egentligen inte tid med det eftersom det är sista visningen på radhuset idag men jag är ju lite nyfiken på huset.

Annars tycker jag mest att jag far och flänger runt om dagarna. Jag kör Alex hit och dit till olika barnvakter. Det är ju svårt att ha honom här hemma när det ska städas inför visningen så idag blir det en tur till farmor och farfar med honom.

I helgen ska vi ta ett litet bygguppehåll för att åka hem till Hallstahammar där Emilia ska döpas. Det ska bli skönt med en liten paus och att få träffa min släkt som jag inte ser så ofta. Till nästa vecka lugnar det förhoppningsvis ner sig lite här då vårt radhus förhoppningsvis är sålt, jag börjar få lite magknip över det då det är så spännande.

Här kommer lite bilder inifrån huset.

Vårt sovrum.

Emilias rum.

Vy mot Alexanders rum.

1 kommentar:

♥ Fyra årstider sa...

Men oj vad kul med att bygga sitt eget hus. Lycka till
Kram Lotta