torsdag, september 11, 2008

Vart är min IKEA katalog?

Som så många andra så blir det ett och annat besök till IKEA om året och jag ser fram emot att få den härliga IKEA katalogen. Hemsidan i all ära men det är något visst med att bläddra i en katalog. För en månad sen började det komma glada tillrop på bloggar om att nu hade de fått sin katalog. Jag sitter här en månad senare och undrar:

- Vart är min IKEA katalog!?

Till saken hör att jag vet att den ligger på posten och bara väntar på att få komma hem till mig så snälla brevbäraren kom med min katalog snart :-)

Så i brist på katalogen så har jag suttit och surfat på hemsidan och hittat så fina saker till Emilias rum. Nu är hon visserligen bara fyra månader och alldeles för liten för att leka rollekar fast det är nog bäst att handla på sig nu för när hon är i dockvrå ålder så kanske dessa fina saker har utgått ur IKEAS sortiment. Nämnde detta för sambon och han tittade på mig och sa:

- Jag ska bara bygga klart huset förs sen kan vi åka till IKEA så mycket du vill!

Så jag får väl fortsätta sukta på nätet tills vi kan åka till det stora varuhuset någon gång nästa år ;-) Här kommer i alla fall vill ha sakerna från IKEA: Visst skulle hon älska att leka med dessa fina saker, mamma skulle det i alla fall! Jag har också hittat otroligt fina tårtor i trä från Blå elefant som skulle passa utmärkt till ovanstående servis. På http://www.blaelefant.se/ har de massa fina saker till små killar och tjejer.


1 kommentar:

Maria sa...

Hej där,

man kan säga att du är tidigt ute;) Kommer ihåg när mina flickor var små, det var nog jag som hade roligast med alla pluttignuttgrejer;) Nu är de stora och allt är typ töntigt.

Vad fint huset ser ut! Visst var det en härlig känsla att se det resas! Nu väntar en spännande, omtumlande och mycket påfrestande och jobbig tid, men vänta bara.....

Jag är jätte nyfiken på er planlösning. Lägg ut den snart!

Kramar Maria