fredag, september 19, 2008

Huset i solsken!

Idag kom takpannorna till huset och jag åkte ut dit med barnen på förmiddagen. När jag kom dit slog det mig att detta är den första gången sen huset kom som det har varit solsken, det har i princip regnat i över en vecka. Huset i solsken ser betydligt bättre ut än huset i regn.


Vi stog på baksidan och planera trädgården lite. Vi kommer få gräva ut bakom huset för att få lutning från huset och sen får det bli en mur av något slag eftersom huset ligger i en slänt. Det ser ut som om solen kommer att vara på baksidan från lunch fram tills den går ner så det blir nog någon form av uteplats på baksidan. Vi har ju lagt huset långt fram på tomten för att få större delen av trädgården på baksidan där solen är större delen av dagen och det är lite insynsskyddat.

Inne i huset är venilationsrören på plats och rören till centraldamsugaren är nästan färdiga. I veckan har de även satt läkt på innertaken så där har de inte mycket kvar och sen är det dags för skivorna. Vi kommer att ha ett helt slätt tak så en hel del spackling blir det sen.

Efter en stunds spaning på kranen som lyfte takpannorna gick barnen och jag ner till vattnet. Vårt område är ett sommarstugeområde som ligger vid vattnet. Det ligger en del sommarstugor kvar bland de nya tomterna, vår närmsta granne är en sommarstuga. Vi har en allmänning som går ner till vattnet och där är tanken att det ska bli någon gemensam brygga så småningom, just nu ligger det några privata bryggor där. Jag har inte varit ner dit sen i sommras så idag passade jag på att ta några kort på utsikten, det blev lite motljus men lite ser man i alla fall.




Igår hade vi den första visningen på radhuset och det var några som kom och några som var intresserade. Nästa vecka har vi den andra visningen och sen får vi se om vi får vår lilla pärla såld.

Ha en trevlig helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig tomt ni verkar ha! Det låter så himla mysigt att kunna gå ner till vattnet och sitta på bryggan och höra kluckande vågor... åh, vilken dröm! Ser ni vattnet från huset? Det låter fint med att ha en mur på tomten och det kommer nog bli jätte snyggt när det blir klart!

Kram

Charlottas hemmaplaner sa...

Vilken vacker omgivning. Jag är glad att du verkar lite mer nöjd nu! Lite solsken hjälper till eller hur?!