måndag, september 08, 2008

Min första award!

Jag har fått min allra första blog award från Maria som har bloggen "Lundins husbygge"! Tack så jättemycket för det Maria jag är så glad och smickrad över den :-)
När man får en award så är det meningen att man skall skicka den vidare till bloggar man tycker om, jag återkommer senare angående detta. Återigen så är jag supersmickrad, min blog är ju trots allt bara barnet än så länge :-)


Nu till någonting annat trevligt, själva husbyggandet! Det byggdes ju som bekant byggställning i helgen och igår var vi ut till bygget för att fota lite. Min pappa har kommit ner från Stockholm där han bor för att hjälpa oss med husbygget och han bor numera i en husvagn på tomten! Alex tyckte det var väldigt spännande med husvagnen, han har ju aldrig varit i en sådan tidigare. Efter ett tag i den ville han dock gå ut och klättra i jordhögarna på tomten. Som vanlig fick vi ta med oss hem en väldigt smutsig kille som helst av allt hade velat vara kvar i jordhögen på tomten! Nästa gång vi åker dit blir det att ta med gummiställ till sonen:-)


Idag händer det inte så mycket på bygget, lugnet före stormen!





Så här ser det ut på tomten just nu!

Inga kommentarer: