tisdag, december 30, 2008

Så var julen över!

Så är julen över för detta år och vi har haft en riktig lugn och skön julafton hemma hos svärföräldrarna. Där blev vi bjudna på god mat, Alex hade sin kusin att leka med, tomten kom och vi blev väldigt nöjda med presenterna. Barnen fick mest saker till sina nya rum Alex fick bla detta fina överkast från Miomöbler som kommer att passa perfekt till hans stjärntapet från Midbec.

Emilia fick dessa söta rosa stolar även de från Miomöbler, de har för övrigt många fina barnmöbler och inredningsdetaljer.

Jag fick min hett eftertraktade Rimfrost lampa från IKEA, i sista stund också då den ska utgå ur sortimentet.

Rimfrosten är äntligen min!


Det allra bästa med julafton var dock att vi fick umgås med Andreas hela dagen som en familj! Det var nog första gången sen husbygget startade som vi alla fyra har varit tillsammans en hel dag!

På juldagen kom min mamma på besök och Alexander fick sitt Pippihus, äntligen! På annandagen fyllde jag år och jag blev firad på morgonen av min familj och mamma. Övrigt firade har vi skjutit på framtiden, jag firar hellre när vi har flyttat in i vårt nya hus än i röran här hemma.

Ute i huset börjar det äntligen ta form. Alexanders rum är färdigmålat/tapetserat och han har konstaterat att han har tavlor med stjärnor på väggen. Vi har satt upp råspont på ena sovrumsväggen och nu kan man börja ana slutresultatet. Idag kommer vitvarorna och golvet så det börjar som sagt falla på plats, sakta men säkert.

Jag har konstaterat att samtliga vuxentapeter blev från Boråstapeter och de blev mönstrade. Det var inte vår plan från början, det bara blev så efter hand och jag tror att det kommer bli riktigt bra. Det är nog första gången på hela den här resan som jag verkligen börjar tro att det kommer att bli fint, en bra känsla.

Jag bjuder här på lite fina miljöer från Boråstapeter och hoppas att ni får en fortsatt skön nyårshelg. Y Y Y



2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att höra att julhelgen har varit bra! Överkastet från Mio är superfint - det har jag också gluttat på... superläckra barnstolar också!

Skönt att det börjar komma på plats med saker och ting och jag tycker att det låter som om ni kommer att få ett riktigt mysigt, vackert och hemtrevligt hem! Snart är ni där!

Kram Malin

Maria sa...

Hej Ulrika,

jag känner igen det där att ni saknat att vara tillsammans hela familjen. Kommer så väl ihåg hur det var, och vi har INGA småttingar. Det var ändå väldigt tufft för Alexandra visade det sig senare. Hursomhelst, när man väl är inne i det nya tycks man bara komma ihåg alla positiva saker. Inte det man tyckte var hemska.

Tvättmedels tunnorna har jag köpt på Bolagret. Det finns även en till diskmedelstabletter som jag har men inte visat. De är jättefina och praktiska.

Nu är det bannemej inte långt kvar du;-)

Hål ut...snart är ni där;-)

Gott slut och gott nytt!

Kramar Maria