torsdag, februari 12, 2009

Lite värmande inspiration i snöyran!

Idag har det snöat hela dagen och det är mysigt men blåsigt så jag och barnen är inne i värmen och myser. Vi har bland annat roat oss med kojbygge, Scooby-Doo på TV och spaning ut på plogbilar och snön, vi kan utan problem fördriva en dag med att i princip inte göra någonting.
Om snön ligger kvar i helgen vilket de säger att den ska göra så har vi tänkt oss en lördag med pulkaåkning och varm choklad. Vi får inte så mycket snö här nere så vi får passa på när vi väl får det. Alex har faktiskt aldrig åkt pulka i backe så vi får hålla tummarna att det ligger kvar lite snö i helgen. Jag som är van med lite snöigare vintrar hemifrån tycker det är väldigt mysigt när det snöar, det blir så ljust och vackert ute då.
Här hemma börjar vardagen så sakta komma tillbaka till oss med middag i lugn och ro tillsammans på kvällen och en och annan film i soffan med en kopp te. Det är fortfarande väldigt mycket kvar att packa upp och göra i ordning, allt i huset är inte klart än men vi känner att vi behöver ta det lite lugnt ett tag nu. Det kommer nog ta ett tag innan vi helt kan slappna av och känna oss som hemma, här om dagen sa Alexander:

- Mamma jag vill åka hem till radhuset.
- Men vi bor ju här nu i huset, svarade jag
- Jag vill hem till radhuset, jag vill inte flytta till huset mer.
Som sagt det tar nog ett tag innan detta är hemma på riktigt!

Jag hittade ett hem på Hemnet idag som inte alls är min stil egentligen men det är något som lockar ändå. Jag kanske skulle våga lite mer när det gäller inredning för detta är riktigt glamoröst och läckert. Titta bara på den fina kökstapeten från Cole and son!



Ha det så mysigt i vintervädret!

YYY

1 kommentar:

Olivia sa...

Vilken fin blogg du har :D
Nu måste jag ju bara komma hit lite oftare..