söndag, januari 04, 2009

Ingen jullledighet här inte!

Denna julledighet har det inte blivit mycket ledigt, Andreas har varit ute i huset och arbetat alla dagar förutom julafton och jag har försökt vara där så mycket jag kan. Vi har dock fått mycket gjort på den här tiden och nu kan vi bocka av fler och fler saker från att göra listan.

Igår var Alexander hos farmor och farfar så jag kunde vara där ute en lite stund, Emilia måste dock fortfarande vara med mig vilket gör det lite svårt att jobba på men vi gör så gott vi kan, Vi var hela 7 man i huset, så många har vi nog aldrig varit förut. Elektrikern var där och jobbade främst i köket, kakelsättaren lade klinkers i tvättstugan, Andreas tapetserade vårt sovrum och i Emilias rum fixades det med tapet, golv och lister.

Nu är det färdigmålat och tapetserat i båda barnens rum och i vårt sovrum. Igår började vi även att lägga golvet och kapa till taklister, vi har ju inte så många dagar kvar nu innan det måste vara inflyttningsbart. Kommer vi att hinna, ja det är frågan det!

Här kommer lite bilder från huset så här långt. Det ser ut som om det är fläckar lite varstans men det är bara byggdammet som flyger omkring i huset :-) Jag ser faktiskt fram emot att få städa ordentligt!

Hyllor på plats i lilla förådet.

Vår fina tapet och råspontvägg i sovrummet.

Färdigtapetserat i sovrummet.

Klart för golvläggning i Emilias rum.

7 kommentarer:

jennys hus sa...

tack för din fina kommentar inne hos mig:-)

Detsamma till dig...kommer tillbaka:-)
Kram/jenny

Helena sa...

Hej!
Vilken fin tapet ni hittat! Vi ska snart börja med vårt sovrum också, sambon laddar lite bara ....
Ha det bra/Helena

Fröken Fräken sa...

VAd roligt att då se lite bilder på hur det kommer att bli! Ser ju finfint ut, men jag förstår att det kliar efter att få städa ;-)

Blev inte direkt vila idag, det kan man inte göra när man börjar jobba i övermorgon ;-). Men nu känns det lite bättre pysselmässigt. Jag har gjort en ny tygtavla med bokstavstryck, håller på med tre kuddar, fållat upp ett par byxor och ett duschdraperi. Samt ska strax åka och handla lite färg, pensel redan inköpt. Men hade aldrig kunnat komma igång med pysslet om jag inte städat först. Nu har jag ju nästan stökat ner igen, meeeen...

Nettan sa...

Hejsan! Kul att du hittade till mig! Å välkommen tillbaks!!;-) Vilken superfin tapet! Å råspont har jag oxå i sovrummet! Giller det!
Kram Nettan

♥ Fyra årstider sa...

oj vad spännande..vilket projekt att ro i hamn.
Kram Lotta

Anonym sa...

Hej!
Spännande nu när huset snart är klart. Vad fint det blir! Vårt hus kommer v 14 så vi har liiiite kvar.

/Jessica

Anonym sa...

Hmm, skrev fel webadress i förra kommentaren. (Ifall du vill se vårt bygge...)
/Jessica