måndag, januari 19, 2009

Golvet är klart!

Efter ytterligare en intensiv helg i huset så har vi numera ett parkettgolv att gå på i hela huset! Så fort golvet kom på plats så kände jag hur ett hem växte fram, det är stor skillnad på ett betonggolv och ett trägolv. Nu kliar det i fingrarna efter att få städa ordentligt, det ligger ett lager slipdamm över hela huset som jag vill få bort NU. I veckan skall lister upp så den stora rengöringen får vänta till helgen.
Jag befinner mig något sorts vakum just nu, jag har nog inte riktigt förstått att vi snart ska flytta. Här hemma är ingenting packat och dagarna går nästa som vanligt, det är ju mycket roligare att vara i huset och greja en här hemma. Är vi i huset så får vi ju faktiskt vara tillsammans hela familjen också.

I fredags morse vaknade Alex innan Andreas han gå till jobbet och säger förvånat till sin pappa:
- Vad gör du här hemma? Hans pappa svarade med att han bor här.
- Jaha, svarade hans son då.
- Ska du gå till jobbet jobbet nu och sen ska du jobba på huset, fortsatte Alex.
Ja det är inte mycket vi har sett av vår pappa/sambo det senaste halvåret, vi får ta och låsa in oss i det nya huset och bara umgås sen när vi är på plats.

Här kommer lite fler dammiga bilder från huset. Ha en trevlig vecka!
Y Y Y

Nu är samtliga tapeter på plats och lister är på G.

Inga kommentarer: